Monday, February 28, 2011

خودکشی اور شہادت

خودکشی اور شہادت

ڈاکٹر محمد اجمل نیازی ـ


کئی بار سوچا مقتول بلکہ شہید فہیم کی بیوی کی خودکشی پر لکھوں مگر ہمت نہیں پڑتی تھی۔ میں مولوی صاحبان سے اس لئے ڈرتا ہوں کہ ان کی عزت میرے دل میں ہے۔ جس خوف میں شوق بھی ہو تو وہ بزدل نہیں ہوتی۔ کچھ باتیں ملامتی ہوتی ہیں کچھ علامتی ہوتی ہیں مگر یہ لوگ سلامتی کے سارے معانی نہیں جانتے۔ میرے خیال میں جسے کوئی امریکی اہلکار قتل کر دے تو وہ خود بخود شہید کے مرتبے پر فائز ہو جاتا ہے۔ میں بھٹو دوست ہونے کے باوجود جنرل ضیا کے لئے بے قراری سی محسوس کرتا ہوں۔ شہید کی بیوی کو بیوہ نہیں کہنا چاہئے۔ زندہ آدمی کی بیوی کو بیوہ نہیں کہا جاتا زندگی کی کئی قسمیں ہیں۔ ایک آدمی کئی زندگیاں جیتا ہے۔ فہیم کی بیوی نے تو اپنی جان اپنے شوہر کے لئے قربان کر دی ۔ قربانی کی بھی کئی قسمیں ہیں۔ شمائلہ ایک بہادر خاتون تھی اس نے بے حس معاشرے میں زندہ رہنے سے انکار کر دیا۔ ایک بے انصاف معاشرے میں زندہ رہنا بھی جرم ہے اور ظالمانہ معاشرے میں ظلم ہے۔ جرم اور ظلم ہمارے ہاں عام ہو گئے ہیں۔خدا کی قسم شمائلہ کے پاس طاقت ہوتی تو وہ ظالموں ، حاکموں کو مزا چکھا دیتی۔ اس نے اپنے آپ کے ساتھ جو واردات کی۔ اس کی طرف سے یہ کارروائی قاتلوں اور قاتلوں کا ساتھ دینے والوں کے ساتھ نہ ہو سکتی تھی۔ اس نے کچھ دن انتظار کیا ہماری پولیس اور انتظامیہ ظالموں کا ساتھ دیتی ہے۔ وہ مظلوم کی ساتھی نہیں۔ شمائلہ ”خون کا بدلہ خون“ کی آرزو کے ساتھ مر گئی۔ اسے یقین ہو گیا تھا کہ امریکہ کے غلام اس کے شوہر کے قاتل کو چھوڑ دیں گے۔ اور وہ یہ منظر نہ دیکھ سکتی تھی۔ اس نے احتجاج کیا یہ آنکھیں کھول دینے والا ردعمل ہے۔ خودکشی حرام ہے۔ یہ زندہ رہ جانے والوںکے لئے ایک پیغام ہے۔ مگر زندہ لوگ شمائلہ کا پیغام بھی سنیں۔ ....

عشق کے دردمند کا طرز کلام اور ہے
تیرا پیام اور ہے میرا پیام اور ہے

فہیم کے ساتھ اس کا رشتہ محبت کا تھا۔ اور محبت کے لئے بیان دینے والا حرام موت نہیں مرتا۔ پاکستان میں ہر آدمی نے شمائلہ کی جرات کو سلام کیا ہے۔ خودکشی حرام ہے مگر کبھی اس موت پر حیرانی ہوتی ہے اور حیرانی حرام نہیں ہے۔ کون ہے جو اپنے ہاتھ کی انگلی پر بھی زخم کرنے دیتا ہے۔ موت سے بچنے کے لئے لوگ کیا کیا کرتے ہیں۔ دوسروں کو موت کی نیند سلا دینے والے زندہ رہنے کی طلب میں سب کچھ کرنے کے لئے تیار رہتے ہیں۔ ریمنڈ کو موت سے بچانے کے لئے پورا امریکہ اور صدر اوباما بے تاب ہیں۔ فہیم اور فیضان کو ریمنڈ نے قتل کیا۔ عبادالرحمان بھی اسی کی وجہ سے قتل ہوا اور فہیم کی بیوی کا قاتل بھی ریمنڈ ہے اور یہ پورا نظام ہے یہ حکومت ہے اور معاشرہ ہے۔ نجانے کیوں میرا دل اسے خودکشی کہنے کو نہیں مانتا۔ یہ خود کشی بھی ہے تو پھر بھی یہ خودکشی نہیں۔ خودکشی بھی خاص حالات میں شہادت ہو سکتی ہے۔ آدمی اپنے اندر بھی شہید ہوتا ہے۔ خودکشی کرنے والا بے حسی کی انتہاﺅں کو چھو کر یہ عمل کرتا ہے۔ یہ عشق کی بے حسی بھی ہو سکتی ہے۔ یہ احتجاج کی سب سے بڑی شکل ہے۔ شمائلہ کے دل میں اپنے شوہر کی محبت اس طرح گھل گئی تھی کہ اس نے اپنی بے اختیاریوں کو بے قراریوں میں بدل لیا تھا۔ بے اختیاریاں اختیار کی ایک شکل بن جایا کرتی ہیں۔ پنجابی کا یہ مصرعہ کس بات کی طرف اشارہ کر رہا ہے۔ ....ع
مینوں لگ گئی بے اختیاری

مجھے جنرل نیازی یاد آتا ہے۔ میں اسے مشرقی پاکستان کی علیحدگی کا موجب نہیں سمجھتا۔ مگر یہ بات مجھے تڑپاتی ہے کہ اس نے دشمن جرنیل کے سامنے ہتھیار کیوں ڈالے۔ یہ بھی مجبوری تھی جس کے سامنے وہ بے بس ہو گیا۔ تو بے بسی کا اظہار یہ بھی تھا کہ جو پستول اس نے پلٹن میدان میں خالی کیا۔ وہ اپنے سر میں مار کر خالی کرتا اور ہتھیار نہ ڈالتا۔ اس طرح ہمارے دل میں نامعلوم بے قراریوں سے بھر جاتے۔ وہ میدان جنگ میں نہ مر سکا تو پلٹن میدان میں مر جاتا۔ دشمن کے ہاتھوں اس کی موت نہ لکھی تھی تو وہ خود اپنا قاتل بن جاتا۔ خدا کی قسم میں اس خودکشی کو شہادت کہتا جو ہمیں تاریخی اور عالمی رسوائی سے بچا لیتی۔ اس طرح مرنا تو حرام نہیں ساری قوم اسے سلام کرتی اور یہ گارڈ آف آنر سے زیادہ بیش بہا ہے۔

میں خودکشی کے حق میں نہیں مگر اس طرح کی خودکشی میرے اندر زندہ رہنے کی تڑپ بیدار کرتی ہے۔ مارو یا مر جاﺅ۔ اگر شمائلہ ریمنڈ کو موت دے سکتی یا اسے اپنے حکمرانوں پر اعتبار ہوتا کہ وہ اسے موت کی سزا دیں گے تو وہ کبھی خودکشی نہ کرتی۔ اس کے بعد تو ہمارے بے حس حکمرانوں کو بزدلی کا مظاہرہ نہیں کرنا چاہئے۔ اس کے بعد فیضان شہید کی بیوی زہرا نے بھی رانا ثنااللہ کو دھمکی دی ہے کہ تم لوگ وطن کے بیٹوں کے خون کا کب تک سودا کرو گے۔ میں بھی خودکشی کر لوں گی۔ سوچنے کی بات ہے کہ یہ دھمکی رانا صاحب کو کیوں دی گئی۔ کیا یہ لوگ اب بھی اپنے پیاروں کے خون کا سودا کریں گے۔ فہیم، فیضان اور عباد کے لواحقین کے ناک میں دم آ گیا ہے کہ تم ڈالر لے لو اور ریمنڈ کو معاف کر دو۔ امریکی ڈالروں پر پلنے والے سمجھتے ہیں کہ سچے رشتے اتنے کچے ہوتے ہیں۔ دولت اور حکومت کے لئے اپنا سب کچھ بیچ دینے والے اپنا سا منہ لے کر رہ گئے ہیں۔ مائیں، بہنیں اور بیویاں اپنوں کے خون کی چھینٹوں کی دکان نہیں لگایا کرتیں۔ اپنی بیوی کا خط پڑھ کر رونے والا قاتل ریمنڈ فہیم کی بیوی شمائلہ کی خودکشی پر تو نہ رویا تھا۔ پاکستانیوں کو کیڑے مکوڑوں کی طرح مارنے والے امریکی پاکستانیوں کو انسان بھی نہیں سمجھتے۔ غلام بھی تو انسان ہوتے ہیں؟

چودھری شجاعت اور چودھری پرویزالہی نے دونوں تینوں گھروں کی کفالت کا اعلان کیا ہے۔ ان کی طرف سے چودھری ظہیرالدین نے دکھی لوگوں کے پاس جا کے ایک ایک لاکھ روپے کا چیک پیش کیا۔ پاکستان کے مخیر اور غیرت مند لوگ صابر شاکر لواحقین کی اتنی مدد کریں کہ ہمارے حکمران حیران رہ جائیں اور امریکی پریشان ہو جائیں۔ میرے ایک خوبصورت اور دوست دار کزن محمود نیازی نے خودکشی کی تو میں نے ایک شعر کہا تھا جس کے لئے غور کرنے کی گزارش ہے۔ ....
تو جو قاتل ہے تو مقتول کہوں میں کس کو
تو جو گلچیں ہے تو پھر پھول کہوں میں کس کو

The ‘honour’ generation – by Nadeem F. Paracha

The ‘honour’ generation – by Nadeem F. Paracha



Sixty-three years old and suffering from grave identity crisis. Sixty-three years old and still requiring hoards of people to continue knee-jerking their way across a number of hyperbolic patriotic clichés and chants. This is Pakistan.

Ours is a country with an economic, political and military elite and an awkward but growing urban middle class that is still playing out a redundant fantasy: a flight of fancy that sees Pakistan as some monolithic and one-dimensional construction where everyone can be conveniently pigeonholed within a single concept of faith, language and patriotism. Many dictators, terrorists and ethnic and sectarian fragmentations later, the retarded evolution of this country has given birth to a generation of young, urban Pakistanis who have lost all capability to look through hypocrisy and deceit.

This is a generation that was born and raised in the post-Cold War world. A world where communism had been defeated and in which a mixture of consumerism and the resurgence of faith collaborated to turn everything, from entertainment to information to faith itself into an industry. An industry squarely catering to a highly depoliticised market of young people in a scenario where the state was eroding, where politicians had delegated much of their roles to multinational corporations, to the NGOs and to a new set of preachers who had turned religion into a media-savvy enterprise.

Faith and capitalism came together to celebrate the fall of communism/socialism –creatures they had accused of keeping the middle class distracted by ideological issues, and in a state of stasis from which this class could not progress economically or spiritually. But communism’s defeat and the end of the Cold War did not solve problems like poverty, economic disparity, despotism, etc. It did however give the post-Cold War generation a chance to enjoy (on credit) services and products that were almost unattainable among the many from the generation before.

To enjoy these without having much of a guilty conscience, the same triumphant system of post-Cold War capitalism also constructed attractive valves through which young hip consumers, neo-yuppies and aspiring new bourgeoisies could escape into the spiritual realm. Here fast-talking corporate gurus would tell them how to balance hefty profit-making with ‘corporate responsibility’, and where slick men and women of faith would (basically) explain to their ever-growing audiences how to enjoy the fruits of brand-waving consumerism with a set of spiritual lingo and rituals that would help keep them connected to God.

All this took place mostly after 1995. A sham democracy manipulated by the military from behind the scene that had turned politicians into punching bags for whatever that was putting a spanner in Pakistan’s economic progress saw the new urban generation consider democracy as a corrupt hindrance in their growth as an economic force. Though millions of young people suddenly became aware of the corrupt ways of politicians, ironically the same millions could not figure out the scams they were being burdened with in the name of plastic money by the banks.

Neither was this generation willing to ask that simple question: if politicians were siphoning off millions of rupees, weren’t these still only a fraction of what the military got by way of military aid, jobs, industries and, of course, the largest chunk of the country’s budget? Then came our own nuclear device, the clandestine and expensive making of which our leaders had boasted about earlier and we were ready to eat grass. But it was certainly neither the elite nor the middle class that were chewing this figurative grass. It was the majority, the so-called masses.

Alas, though the coming together of neo-capitalism and faith only managed to instill psychic confusion in the youth, this confusion, instead of lashing out against the artificiality and dichotomies found in the new ways of economics and spirituality, buckled under the weight of a narrative constructed by the drivers of the new arrangement. Those who had benefited most from the setup — the military, the slick religious preachers and capitalists – with the help of the corporate gurus, seth-owned private media, began to invoke God and ‘honour-cum-pride’ against those whom they considered to be enemies of the middle class, the country and religion.

These ‘enemies’ were politicians advocating democracy – they became labelled as ‘corrupt’ and insensitive—not that many of them were not corrupt. Enemies also included the last bastions of liberal or the shrinking left-leaning journalism (who suddenly became ‘liberal fascists’) and certain Islamic scholars who, unlike the political-religious groups patronised by the military and the traders, spoke more about the benevolent, tolerant and democratic aspects of Islam instead of hatred in the name of faith and national honour.

The glaring dark irony surrounding even the most modern members of the new generation is that they have ended up equating the availability of all the goodies of the corporate and consumerist setup that they have become addicted to with a projected belief. A belief that suggests that a ‘moderate’ authoritarian political setup (preferably by the army or at least backed by it), coupled with an identity defining version of bourgeois Islam, is what will make Pakistan more sovereign and more proud.

It’s like a hoard of sheep all going baa when told by the media, the military and the political maulanas, that they are the defenders of the Pakistan’s honour. The sad part is, each sheep, though baaing exactly like the other, is deluding himself into believing that he truly is a proud citizen.

Source: Dawn

PML-N & PPP romance....

Saaf chuptey bhe nahin saamney aatey bhe nahin... PML-N & PPP romance....